Zarządzenie Nr 35/2024 Burmistrza Miasta Turku z dnia 28 lutego 2024 r.
Zarządzenie Nr 35/2024
Burmistrza Miasta Turku
z dnia 28 lutego 2024 r.
zmieniające Uchwałę Nr LXXIII/461/23 Rady Miejskiej Turku z dnia 28 grudnia 2023 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Turku na rok 2024.
Na podstawie art. 222 ust. 4,art. 257 pkt. 1,3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 1270, ze zm.) oraz § 12 pkt. 1 i 8 Uchwały Nr LXXIII/461/23 Rady Miejskiej Turku z dnia 28 grudnia 2023 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Turku na rok 2024, Burmistrz Miasta Turku zarządza, co następuje:
§ 1.
W Uchwale Nr LXXIII/461/23 Rady Miejskiej Turku z dnia 28 grudnia 2023 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Turku na rok 2024 zmienionej:
Zarządzeniem Nr 7/24 Burmistrza Miasta Turku z dnia 9 stycznia 2024 r.,
Uchwałą Nr LXXV/466/24 Rady Miejskiej Turku z dnia 25 stycznia 2024 r.
Zarządzeniem Nr 19/24 Burmistrza Miasta Turku z dnia 29 stycznia 2024 r.,
Zarządzeniem Nr 26/24 Burmistrza Miasta Turku z dnia 16 lutego 2024 r.,
Uchwałą Nr LXXVI/473/24 Rady Miejskiej Turku z dnia 26 lutego 2024 r.
wprowadza się następujące zmiany:
1) W § 1 w ust.1 kwotę dochodów budżetu gminy w wysokości 144.325.319,00 zł zwiększa się o kwotę 233.750,18 zł do kwoty 144.559.069,18 zł,
- dochody bieżące w wysokości 132.736.255,00 zł zwiększa się o kwotę 233.750,18 zł do kwoty 132.970.005,18 zł
oraz dokonuje się zmian w załączniku nr 1 w następujących podziałkach klasyfikacji budżetowej:
zwiększa się: w zł
Dz. |
Rozdz. |
§ |
Kwotę |
O kwotę |
Do kwoty |
---|---|---|---|---|---|
750 |
75011 |
2010 |
441.888,00 |
22.094,00 |
463.982,00 |
853 |
85395 |
2100 |
40.736,00 |
71.584,00 |
112.320,00 |
855 |
85502 |
2100 |
40.000,00 |
140.000,00 |
180.000,00 |
dodaje się: w zł
Dz. |
Rozdz. |
§ |
Kwotę |
---|---|---|---|
750 |
75011 |
2100 |
72,18 |
2) W § 1 w ust.2
a) w pkt 1) kwotę dotacji celowych na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 10.830.849,00 zł zwiększa się o kwotę 22.094,00 zł do kwoty 10.852.943,00 zł,
3) W § 2 w ust.1 kwotę wydatków budżetu gminy w wysokości 155.909.304,34 zł zwiększa się o kwotę 233.750,18 zł do kwoty 156.143.054,52 zł ,
- wydatki bieżące w wysokości 133.270.754,34 zł zwiększa się o kwotę 233.750,18 zł do kwoty 133.504.504,52 zł,
oraz dokonuje się zmian w załączniku nr 2 w następujących podziałkach klasyfikacji budżetowej:
zmniejsza się: w zł
Dz. |
Rozdz. |
§ |
Kwotę |
O kwotę |
Do kwoty |
---|---|---|---|---|---|
700 |
70005 |
4300 |
115.000,00 |
327,00 |
114.673,00 |
710 |
71035 |
4300 |
307.000,00 |
200,00 |
306.800,00 |
750 |
75023 |
4300 |
515.000,00 |
7,00 |
514.993,00 |
758 |
75818 |
4810 |
920.000,00 |
16.200,00 |
903.800,00 |
801 |
80101 |
4740 |
72.000,00 |
7.000,00 |
65.000,00 |
801 |
80101 |
4750 |
550.000,00 |
31.400.00 |
518.600,00 |
801 |
80101 |
4850 |
100.000,00 |
8.000,00 |
92.000,00 |
801 |
80104 |
4740 |
150.000,00 |
16.000,00 |
134.000,00 |
801 |
80104 |
4750 |
220.000,00 |
8.000,00 |
212.000,00 |
801 |
80104 |
4850 |
70.000,00 |
8.100,00 |
61.900,00 |
801 |
80107 |
4750 |
25.000,00 |
1.000,00 |
24.000,00 |
801 |
80107 |
4850 |
5.000,00 |
300,00 |
4.700,00 |
801 |
80146 |
4210 |
38.292,00 |
350,00 |
37.942,00 |
801 |
80148 |
4740 |
30.000,00 |
900,00 |
29.100,00 |
852 |
85228 |
4040 |
96.500,00 |
1.500,00 |
95.000,00 |
855 |
85502 |
4210 |
13.000,00 |
3.000,00 |
10.000,00 |
900 |
90095 |
4270 |
6.000,00 |
1.000,00 |
5.000,00 |
zwiększa się: w zł
Dz. |
Rozdz. |
§ |
Kwotę |
O kwotę |
Do kwoty |
---|---|---|---|---|---|
700 |
70005 |
4510 |
6.000,00 |
327,00 |
6.327,00 |
710 |
71035 |
4610 |
100,00 |
200,00 |
300,00 |
750 |
75011 |
4010 |
318.443,00 |
18.470,00 |
336.913,00 |
750 |
75011 |
4110 |
53.000,00 |
3.173,00 |
56.173,00 |
750 |
75011 |
4120 |
7.500,00 |
451,00 |
7.951,00 |
754 |
75495 |
4360 |
1.500,00 |
6.200,00 |
7.700,00 |
801 |
80101 |
4350 |
2.000,00 |
37.500,00 |
39.500,00 |
801 |
80101 |
4370 |
2.000,00 |
8.400,00 |
10.400,00 |
801 |
80104 |
4350 |
6.000,00 |
24.000,00 |
30.000,00 |
801 |
80104 |
4370 |
2.000,00 |
5.400,00 |
7.400,00 |
801 |
80104 |
4860 |
2.000,00 |
2.400,00 |
4.400,00 |
801 |
80146 |
4700 |
95.066,00 |
350,00 |
95.416,00 |
853 |
85395 |
3280 |
10.640,00 |
71.280,00 |
81.920,00 |
853 |
85395 |
4860 |
96,00 |
304,00 |
400,00 |
855 |
85502 |
3290 |
38.800,00 |
135.800,00 |
174.600,00 |
855 |
85502 |
4300 |
20.000,00 |
3.000,00 |
23.000,00 |
855 |
85502 |
4560 |
15.000,00 |
12,00 |
15.012,00 |
855 |
85502 |
4740 |
1.000,00 |
3.288,00 |
4.288,00 |
855 |
85502 |
4850 |
200,00 |
700,00 |
900,00 |
900 |
90004 |
4300 |
580.000,00 |
10.000,00 |
590.000,00 |
900 |
90095 |
4210 |
17.000,00 |
1.000,00 |
18.000,00 |
dodaje się: w zł
Dz. |
Rozdz. |
§ |
Kwotę |
---|---|---|---|
750 |
75011 |
4740 |
72,18 |
750 |
75023 |
4560 |
7,00 |
801 |
80101 |
4840 |
500,00 |
801 |
80104 |
4840 |
300,00 |
801 |
80107 |
4350 |
900,00 |
801 |
80107 |
4370 |
100,00 |
801 |
80107 |
4860 |
300,00 |
801 |
80148 |
4350 |
500,00 |
801 |
80148 |
4370 |
200,00 |
801 |
80148 |
4860 |
200,00 |
852 |
85228 |
4700 |
1.500,00 |
855 |
85502 |
2950 |
200,00 |
4) W § 2 w ust.2
a) w pkt 1) kwotę wydatków na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 10.830.849,00 zł zwiększa się o kwotę 22.094,00 zł do kwoty 10.852.943,00 zł;
5) Załącznik nr 3 - Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie ustawami - otrzymuje brzmienie załącznika nr 1 do niniejszego zarządzenia;
6) W § 9 w ust. 3 kwotę dochodów budżetu z tytułu środków finansowych pochodzących z Funduszu Pomocy w wysokości 1.401.236,00 zł zwiększa się o kwotę 211.656,18 zł do kwoty 1.612.892,18 zł oraz kwotę wydatków związanych z realizacją zadań w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy, w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa w wysokości 1.401.236,00 zł zwiększa się o kwotę 211.656,18 zł do kwoty 1.612.892,18 zł;
7) Załącznik nr 9 – Dochody i wydatki pochodzące ze środków z Funduszu Pomocy - otrzymuje brzmienie załącznika nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Romuald Antosik
Burmistrz Miasta Turku
Uzasadnienie
do Zarządzenia Nr 35/2024
Burmistrza Miasta Turku
z dnia 28 lutego 2024 r.
D O C H O D Y zwiększa się o kwotę 233.750,18 zł, w tym:
W dziale 750 – Administracja publiczna
W rozdziale 75011 – Urzędy wojewódzkie
- o kwotę 22.094,00 zł zwiększa planowaną dotację celową z budżetu państwa, przeznaczoną na realizację zadań z zakresu administracji rządowej, zgodnie z informacją Wojewody Wielkopolskiego.
- planuje się dochody w wysokości 72,18 zł, z tytułu środków finansowych pochodzących z Funduszu Pomocy, z przeznaczeniem na pokrycie kosztów potwierdzenia profilu zaufanego obywatelom Ukrainy, w ramach zadań związanych z pomocą w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium Ukrainy.
W dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej
W rozdziale 85395 – Pozostała działalność
- o kwotę 71.584,00 zł zwiększa się planowane dochody z tytułu środków z Funduszu Pomocy, z przeznaczeniem na realizację zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy, w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
W dziale 855 – Rodzina
W rozdziale 85502 – Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego
- o kwotę 140.000,00 zł zwiększa się planowane dochody z tytułu środków finansowych pochodzących z Funduszu Pomocy, z przeznaczeniem na wydatki związane z wypłatą świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy, w ramach zadań związanych z pomocą, w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium Ukrainy.
W Y D A T K I zwiększa się o kwotę 233.750,18 zł, w tym:
W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa
W rozdziale 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami
- o kwotę 327,00 zł zmniejsza się planowane wydatki na zakup usług pozostałych, a zwiększa się o kwotę w tej wysokości planowane wydatki na opłaty na rzecz budżetu państwa.
W dziale 710 – Działalność usługowa
W rozdziale 71035 – Cmentarze
- o kwotę 200,00 zł zmniejsza się planowane wydatki na zakup usług pozostałych, a zwiększa się o kwotę w tej wysokości planowane wydatki na pokrycie kosztów postępowania sądowego, w związku z egzekucją zaległości z tytułu opłat cmentarnych.
W dziale 750 – Administracja publiczna
W rozdziale 75011 – Urzędy wojewódzkie
- o kwotę 22.094,00 zł, tj. o kwotę zwiększającą planowaną dotację celową z budżetu państwa, zwiększa się planowane wydatki przeznaczone na realizację zadań z zakresu administracji rządowej,
- planuje się wydatki w wysokości 72,18 zł, tj. o kwotę środków finansowych pochodzących z Funduszu Pomocy, z przeznaczeniem na pokrycie kosztów potwierdzenia profilu zaufanego obywatelom Ukrainy, w ramach zadań związanych z pomocą w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium Ukrainy.
W rozdziale 75023 – Urzędy gmin /miast i miast na prawach powiatu/
- o kwotę 7,00 zł zmniejsza się planowane wydatki na zakup usług pozostałych, a planuje się w tej wysokości wydatki na zapłatę odsetek.
W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
W rozdziale 75495 – Pozostała działalność
- o kwotę 6.200,00 zł, ze środków rezerwy ogólnej, zwiększa się planowane wydatki z przeznaczeniem na pokrycie kosztów usług telekomunikacyjnych związanych z monitoringiem Parku im. Żerminy Składkowskiej w Turku.
W dziale 758 – Różne rozliczenia
W rozdziale 75818 Rezerwy ogólne i celowe
- o kwotę 16.200,00 zł zmniejsza się planowaną rezerwę ogólną, z przeznaczeniem tej kwoty na pokrycie kosztów usług telekomunikacyjnych związanych z monitoringiem /6.200,00 zł/ oraz zlecenie usługi w zakresie ochrony /10.000,00 zł/ Parku im. Żerminy Składkowskiej w Turku.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie
- dokonuje się zmian między paragrafami w ramach planowanych wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu oświaty i wychowania.
W dziale 852 – Pomoc społeczna
W rozdziale 85228 – Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze
- o kwotę 1.500,00 zł zmniejsza się planowane wydatki na dodatkowe wynagrodzenia roczne, a planuje się w tej wysokości wydatki na szkolenia dla opiekunek realizujących usługi opiekuńcze.
W dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej
W rozdziale 85395 – Pozostała działalność
- o kwotę 71.584,00 zł, tj. o kwotę zwiększającą planowane dochody z tytułu środków z Funduszu Pomocy, zwiększa się planowane wydatki przeznaczone na realizację zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy, w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
W dziale 855 – Rodzina
W rozdziale 85502 – Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego
- o kwotę 3.000,00 zł zmniejsza się planowane wydatki na zakup materiałów i wyposażenia, a zwiększa się o kwotę w tej wysokości planowane wydatki na zakup usług pozostałych związanych z wypłatą świadczeń rodzinnych,
- o kwotę 140.000,00 zł, tj. o kwotę środków finansowych pochodzących z Funduszu Pomocy, zwiększa się planowane wydatki związane z wypłatą świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy, w ramach zadań związanych z pomocą, w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium Ukrainy,
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
W rozdziale 90004 – Utrzymanie zieleni w miastach i gminach
- o kwotę 10.000,00 zł, ze środków rezerwy ogólnej, zwiększa się planowane wydatki z przeznaczeniem na zlecenie usługi w zakresie ochrony Parku im. Żerminy Składkowskiej w Turku.
W rozdziale 90095 – Pozostała działalność
- o kwotę 1.000,00 zł zmniejsza się planowane wydatki na zakup usług remontowych, a zwiększa się o kwotę w tej wysokości planowane wydatki na zakup materiałów i wyposażenia, związanych z gospodarką komunalną i ochroną środowiska.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Załącznik 1 do Zarządzenia nr 35.2024 (XLS, 56.00Kb) | 2024-03-12 08:20:20 | 1 | |
Załącznik 2 do Zarządzenia nr 35.2024 (XLS, 46.50Kb) | 2024-03-12 08:20:20 | 1 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Agata Myszyńska Data wytworzenia:
12 mar 2024
Osoba dodająca informacje
Anna Michalak Data publikacji:
12 mar 2024, godz. 08:20
Osoba aktualizująca informacje
Anna Michalak Data aktualizacji:
12 mar 2024, godz. 08:20