Deklaracja dostępności
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Urząd Miejski w Turku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej bip.miastoturek.pl .
Status pod względem zgodności
Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
- brak formularza kontaktowego,
- na stronie znajdują się treści w postaci grafiki.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Postępowanie odwoławcze
Inne informacje, określone w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 2
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu
Dostępność architektoniczna
Wydziały Urzędu Miejskiego w Turku umieszczone są w czterech lokalizacjach:
1. Ul. Kaliska 59 - główny budynek Urzędu Miejskiego, w którym mieszczą się m.in. następujące komórki organizacyjne:
Biuro Obsługi Klienta,
Kasa Urzędu Miejskiego,
Burmistrz oraz Zastępcy Burmistrza,
Biuro Rady Miejskiej,
Wydział Inżynierii Miejskiej (odpady komunalne , ochrona środowiska, drogi),
Wydział Spraw Społecznych,
Wydział Mienia Komunalnego (gospodarka przestrzenna, gospodarka nieruchomościami),
Opis dostępności architektonicznej budynku:
Opis dostępności wejścia do budynku: wejście główne od ulicy Kaliskie j- dostępne dla osób z niepełnosprawnościami; do wejścia prowadzi pochylnia, po której można przejechać wózkiem inwalidzkim, wózkiem dziecięcym itp.; drzwi z progiem nieprzekraczającym 2 cm wysokości.Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie. Przy wejściu zamontowany jest przycisk przywołania.
Budynek ma trzy kondygnację. Biura Urzędu znajdują się na parterze i pierwszym piętrze. Przy budynku znajduje się parking z dwoma miejscami dla osób niepełnosprawnych. Po wejściu do budynku należy skierować się do Biura Obsługi Klienta Urzędu znajdującego po prawej stronie od wejścia głównego.
Pracownik Biura Obsługi Klienta, po zdefiniowaniu potrzeby Klienta, realizuje ją bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Urzędu.
Merytorycznie właściwą obsługę Klienta prowadzi pracownik powiadomionej komórki organizacyjnej Urzędu.
Po załatwieniu sprawy, pracownik Biura Obsługi Klienta służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu Urzędu.
Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi Klientów niepełnosprawnych, Klientów z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych Klientów, którzy zgłaszają taką potrzebę.
Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy ani toalety dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
Brak opcji wjazdu wózkiem na wyższe kondygnacje.
Istnieje możliwość umówienia spotkania z urzędnikiem wydziału, który znajduje się na niedostępnych kondygnacjach.
Winda: brak.
Opis dostosowań (np. pochylnie, platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne).
Platforma: brak.
Pochylnia: tak.
Pętla indukcyjna: brak.
Toaleta dostosowana: brak.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych.
2. Ul. Szkolna 4 - budynek Urzędu Miejskiego, w którym mieszczą się m.in. następujące komórki organizacyjne:
Urząd Stanu Cywilnego,
Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich (biuro dowodów i ewidencja ludności),
Wydział Mienia Komunalnego (sprawy mieszkaniowe).
Opis dostępności wejścia do budynku
Wejście główne od strony ulicy Szkolnej: niedostępne dla osób z niepełnosprawnością ruchową; do budynku prowadzą schody).
Wejście od strony podwórka: dostępne dla osób z niepełnosprawnościami; do obiektu prowadzi ciąg pieszy, po którym swobodnie można przejechać wózkiem inwalidzkim; drzwi nie otwierane automatycznie.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Brak opcji wjazdu wózkiem na wyższe kondygnacje.
Istnieje możliwość umówienia spotkania z urzędnikiem wydziału, który znajduje się na niedostępnych kondygnacjach.
Winda na wyższe kondygnacje: brak.
Opis dostosowań (np. pochylnie, platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne).
Platforma: brak.
Pochylnia: brak.
Pętla indukcyjna: brak.
Toaleta dostosowana: nie.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych.
3. Ul. Browarna 11- budynek Urzędu Miejskiego, w którym mieszczą się m.in. następujące komórki organizacyjne:
Wydział Świadczeń Rodzinnych
Opis dostępności architektonicznej budynku:
Opis dostępności wejścia do budynku: Wejście główne od ulicy Browarnej: dostępne dla osób z niepełnosprawnościami; do wejścia prowadzi pochylnia, po której można przejechać wózkiem inwalidzkim, wózkiem dziecięcym itp.; drzwi z progiem nieprzekraczającym 2 cm wysokości. Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
Brak opcji wjazdu wózkiem na wyższe kondygnacje.
Winda: brak.
Opis dostosowań (np. pochylnie, platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne).
Platforma: brak.
Pochylnia: tak.
Pętla indukcyjna: brak.
Toaleta dostosowana: brak.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych.
4. Ul. Jedwabnicza 4- budynek Urzędu Miejskiego, w którym mieszczą się m.in. następujące komórki organizacyjne:
Centrum Obsługi Inwestora.
Opis dostępności architektonicznej budynku:
Opis dostępności wejścia do budynku: Wejście główne od ulicy Jedwabniczej: dostępne dla osób z niepełnosprawnościami; do obiektu prowadzi ciąg pieszy, po którym swobodnie można przejechać wózkiem inwalidzkim; drzwi nie otwierane automatycznie.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
Brak opcji wjazdu wózkiem na wyższe kondygnacje.
Winda: brak.
Opis dostosowań (np. pochylnie, platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne).
Platforma: brak.
Pochylnia: nie.
Pętla indukcyjna: brak.
Toaleta dostosowana: tak.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych.
Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j.Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) Burmistrz Miasta Turek informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do korzystania z usług pozwalających na komunikowanie się.
Potrzebę skorzystania z usług tłumacza języka migowego, należy zgłosić co najmniej 3 dni robocze przed wizytą w Urzędzie, w formie pisemnej lub ustnej w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Turku, bądź na adres poczty elektronicznej poczta@miastoturek.pl lub za pośrednictwem faksu na numer 63 289 61 11.
Elementy dodatkowe deklaracji, wskazane w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 5, 6.
Aplikacje mobilne
Pozostałe informacje
— zamiar osiągnięcia wyższego poziomu dostępności niż wymagany prawem,
— środki zaradcze, które zostaną podjęte w celu rozwiązania kwestii niedostępnych treści na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych, w tym ramy czasowe wprowadzenia tych środków w życie: