Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Turku

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zarządzenie Nr 29/2024 Burmistrza Miasta Turku z dnia 19 lutego 2024 r.

ZARZĄDZENIE NR 29/2024

BURMISTRZA MIASTA TURKU

z dnia 19.02.2024 r.

w sprawie określenia szczegółowych zasad zajmowania pasa drogowego dróg wewnętrznych będących własnością Gminy Miejskiej Turek

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 40), art. 8 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. ,poz. 645 ze zm.) oraz art. 11 i art. 12 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 344 ze zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1.

Zasady określone niniejszym zarządzeniem (dalej „zarządzenie”) dotyczą dróg wewnętrznych (niezaliczonych do żadnej kategorii dróg publicznych) stanowiących własność Gminy Miejskiej Turek (zwane dalej „drogami wewnętrznymi”).

§ 2.

Określa się zasady zajmowania pasa drogowego dróg wewnętrznych na cele niezwiązane z ich budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną, zgodnie z załącznikiem nr 1 do zarządzenia.

§ 3.

Określa się zasady ustalania oraz wysokości opłat tytułem zajęcia pasa drogowego dróg wewnętrznych, zgodnie z załącznikiem nr 2 do zarządzenia.

§ 4.

Traci moc zarządzenie 175/2019 Burmistrza Miasta Turku z dnia 13 grudnia 2019 roku w sprawie określenia zasad zajmowania pasa drogowego dróg wewnętrznych będących własnością Gminy Miejskiej Turek, zmienione przez zarządzenie nr 19/2020 Burmistrza Miasta Turku z dnia 28.01.2020 roku w sprawie zmiany zarządzenia 175/2019 Burmistrza Miasta Turku z dnia 13 grudnia 2019 roku w sprawie określenia zasad zajmowania pasa drogowego dróg wewnętrznych będących własnością Gminy Miejskiej Turek.

§ 5.

Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Inżynierii Miejskiej.

§ 6.

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

 

BURMISTRZ MIASTA

     Romuald Antosik

                                                                                          

Załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr ………….  

Burmistrza Miasta Turku z dnia …………….. r.

 

ZASADY ZAJMOWANIA PASA DROGOWEGO DRÓG WEWNĘTRZNYCH

1. Zajęcie pasa drogowego drogi wewnętrznej odbywa się za odpłatnością, na podstawie umowy cywilnoprawnej, zawartej przez Gminę Miejską Turek z zajmującym pas drogowy, w celu:

a) prowadzenia w pasie drogowym dróg wewnętrznych robót niezwiązanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg,

b) umieszczania w pasie drogowym dróg wewnętrznych urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,

c) umieszczania w pasie drogowym dróg wewnętrznych obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,

d) zajęcia pasa drogowego dróg wewnętrznych na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w lit. a, b i c.

2. Zajęcie pasa drogowego drogi wewnętrznej może nastąpić wyłącznie po zawarciu umowy cywilnoprawnej i na warunkach określonych w tej umowie.

3. Zajmujący pas drogowy przed planowanym zajęciem pasa drogowego drogi wewnętrznej składa wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego, który powinien zawierać:

a) imię i nazwisko oraz adres lub nazwę i siedzibę podmiotu występującego o zajęcie pasa drogowego,

b) cel zajęcia pasa drogowego,

c) lokalizację i powierzchnię zajętego pasa drogowego (przez powierzchnię zajętego pasa drogowego rozumie się: powierzchnię wykopu, powierzchnię odkładu urobku, powierzchnię składowania materiałów, powierzchnię zajętą pod sprzęt i samochody potrzebne do wykonania zadania),

d) planowany okres zajęcia pasa drogowego.

4. Do wniosku, o którym mowa w ust. 3, należy załączyć:

a) szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,

b) plan orientacyjny z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego drogi wewnętrznej oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót,

c) pełnomocnictwo, jeżeli inwestor reprezentowany będzie przez pełnomocnika.

5. W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu umieszczenia w pasie drogowym drogi wewnętrznej urządzenia infrastruktury technicznej lub obiektu budowlanego niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, do wniosku o którym mowa w ust. 3, należy dołączyć dodatkowo:

a) kserokopię załącznika graficznego do projektu zagospodarowania działki i zatwierdzonego przez właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej,

b) uzgodnienie z właścicielem drogi lokalizacji urządzenia infrastruktury technicznej lub obiektu budowlanego niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego w pasie drogowym.

6. Wniosek o zajęcie pasa drogowego należy złożyć z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem.

7. W przypadku awarii urządzeń w pasie drogowym drogi wewnętrznej, niezwiązanych z obsługą drogi, właściciel urządzenia lub jednostka eksploatująca urządzenie, niezwłocznie zawiadamia właściciela pasa o zajęciu pasa drogowego w związku z awarią. Do zawiadomienia należy dołączyć plan sytuacyjny z zaznaczoną powierzchnią zajęcia pasa drogowego.

8. Na podstawie zawiadomienia właściciel pasa drogowego drogi wewnętrznej nalicza opłatę w oparciu o stawki określone w załączniku nr 2 do zarządzenia.

 

Załącznik Nr 2 do zarządzenia Nr…………………

Burmistrza Miasta Turku z dnia………………….

 

STAWKI OPŁAT ZA ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO DRÓG WEWNĘTRZNYCH

§ 1.

Ustala się stawki opłat za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dotyczące:

1) prowadzenia robót w pasie drogowym;

2) umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;

3) umieszczenia w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego i reklam, banerów;

4) zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1-3:

a) stoiska handlowe tymczasowe nie będące obiektami handlowymi,

b) ekspozycje towaru przed sklepem,

c) inne cele.

§ 2.

Za każdy dzień zajęcia powierzchni pasa drogowego na cele, o których mowa w § 1 pkt 1 ustala się stawki opłat w wysokości:

1) za zajęcie 1 m2 powierzchni jezdni:

a) przy zajęciu jezdni do 50% szerokość – 5 zł/m2;

b) przy zajęciu jezdni powyżej 50% szerokości – 10,00 zł/m2;

2) za zajęcie 1 m2 powierzchni chodników, placów zatok postojowych i autobusowych, ścieżek rowerowych i ciągów pieszych – 2,50  zł/m2;

3) za zajęcie 1 m2 powierzchni pasa zieleni, pobocza oraz pozostałych elementów pasa drogowego, nie wymienionych w pkt 1 i 2 -  2,00 zł/m2;

4) za zajęcie 1 m2 powierzchni pasa drogowego, o którym mowa w pkt 1-3, bez względu na zajętą część pasa drogowego oraz lokalizację, za prowadzenie robót telekomunikacyjnych – 0,20 zł/m2.

§ 3.

1. Za zajęcie powierzchni pasa drogowego na cele, o których mowa w § 1 pkt 2, z zastrzeżeniem pkt 2, zarządca drogi pobiera opłaty roczne. Ustala się opłatę za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczanego urządzenia, w zależności od rodzaju elementu zajętego pasa drogowego:

a) nadziemne i podziemne elementy pasa drogowego (tj. sieci wodociągowe, kanalizacja sanitarna,  gazowa oraz urządzenia sieci energetycznych) – 35,00 zł/m2

2. W odniesieniu do obiektów i urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej za zajęcie pasa drogowego, o którym mowa w § 1 pkt 2, ustala się następujące roczne stawki opłat za 1 m2 pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczanego urządzenia infrastruktury telekomunikacyjnej:

a) nadziemne i podziemne elementy pasa drogowego – 20,00 zł/m2;

§ 4.

Za każdy dzień zajęcia powierzchni pasa drogowego na cele, o których mowa w § 1 pkt 3, z zastrzeżeniem § 2 pkt 4, ustala się stawki opłat w wysokości:

1) za 1 m2  powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy innego obiektu budowlanego - 0,50 zł/m2;

2) za 1 m2 powierzchni reklamy, banerów – 3,00 zł/m2.

§5.

Za każdy miesiąc zajęcia  pasa drogowego  pod zlokalizowanie wiaty śmietnikowej  - 0,40 zł/miesiąc

§ 6.

Za każdy dzień zajęcia powierzchni pasa drogowego na cele, o których mowa w § 1 pkt 4, z zastrzeżeniem § 2 pkt 4, na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w § 2-§ 5 stawki opłat wynoszą:

1) za 1 m2 powierzchni stoiska handlowego tymczasowego nie będącego obiektami handlowymi – 0,15 zł/m2;

2) za 1 m2 powierzchni ekspozycji towaru przed sklepem – 0,15 zł/m2;

3) za 1 m2 powierzchni pasa drogowego przeznaczone na inne cele – 0,15 zł/m2.

§ 7.

Zajęcie pasa drogowego, o których mowa w § 1 o powierzchni mniejszej niż 1m2 lub powierzchni pasa drogowego zajętej przez rzut poziomy obiektu budowlanego lub urządzenia mniejszej niż 1m2 jest traktowane jak zajęcie 1m2 pasa drogowego.

§ 8.

1. Roczne stawki określone w § 3 obejmują pełny rok kalendarzowy umieszczenia urządzenia w pasie drogowym.

2. Za niepełny rok kalendarzowy wysokość rocznych stawek obliczana jest proporcjonalnie do liczby dni umieszczenia urządzenia w pasie drogowym (wliczając dzień umieszczenia).

§ 9.

Gmina może odstąpić od opłat, o których mowa w niniejszym zarządzeniu, gdy ich wysokość nie przekracza 10,00 zł (słownie: dziesięć złotych 00/100 grosze).

§ 10.

1. Do określonych stawek, o których mowa w § 1 i § 8 zostanie doliczony obowiązujący podatek VAT.

2. Po podpisaniu umowy przez obie strony zostanie wystawiona faktura VAT.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Dorota Włodarczyk

Data wytworzenia:
19 lut 2024

Osoba dodająca informacje

Barbara Feliniak

Data publikacji:
19 lut 2024, godz. 12:09

Osoba aktualizująca informacje

Barbara Feliniak

Data aktualizacji:
19 lut 2024, godz. 13:18