Zarządzenie Nr 149/2021 Burmistrza Miasta Turku z dnia 25 października 2021 r.
Zarządzenie Nr 149 / 2021
Burmistrza Miasta Turku
z dnia 25 października 2021 r.
w sprawie konsultacji projektu uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 ze zm.), art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.) oraz § 2 ust. 3 Uchwały Nr XLI/360/10 Rady Miejskiej Turku z dnia 16 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zarządzam, co następuje:
§ 1
- Zarządza się przeprowadzenie konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność statutową na terenie Gminy Miejskiej Turek w przedmiocie uchwały.
- Przedmiotem konsultacji jest projekt uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Określa się:
- termin rozpoczęcia konsultacji na dzień: 26 października 2021 r.
- termin zakończenia konsultacji na dzień: 4 listopada 2021 r.
§ 3
- Konsultacje mają formę składania pisemnych opinii lub uwag na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
- Formularz zgłoszenia opinii lub uwag należy składać droga pocztową, elektroniczną lub bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Turku w Biurze Obsługi Klienta, ul. Kaliska 59, w terminie określonym w § 2.
- Informacja o konsultacjach jest zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Turku.
§ 4
- Konsultacje przeprowadza się w celu poznania opinii lub uwag na temat ww. projektu uchwały.
- W procesie konsultacji będą rozpatrywane uzasadnione propozycje zmian. Wynik konsultacji ma charakter opiniodawczy i nie jest wiążący.
- Konsultacje uznaje się za ważne bez względu na liczbę uczestniczących w nich podmiotów.
§ 5
Treść ogłoszenia o konsultacji projektu uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021, stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 6
- Z przebiegu konsultacji zostanie sporządzony protokół. Wyniki konsultacji zostaną opublikowane na stronie internetowej Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń.
- Za przygotowanie i przeprowadzenie konsultacji odpowiada Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Turku.
§ 7
Wykonanie zarządzenia powierza się Pierwszemu Zastępcy Burmistrza ds. społecznych.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Romuald Antosik
Burmistrz Miasta Turku
Załącznik nr 3
do Zarządzenia nr 149 / 2021
z dnia 25 października 2021 r.
Ogłoszenie
Burmistrza Miasta Turku
z dnia 25 października 2021 r.
o konsultacji z organizacjami pozarządowymi
projektu Uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022
Do udziału w konsultacjach zaproszone są organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność statutową na terenie Gminy Miejskiej Turek w przedmiocie uchwały.
I. Przedmiot konsultacji: projekt uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022
II. Termin konsultacji: od 26 października 2021 r. do 4 listopada 2021 r.
III. Forma konsultacji: złożenie pisemnej opinii lub uwag drogą pocztową na adres: 62-700 Turek, ul. Kaliska 59, elektroniczną na adres: aleksandra.purcel@miastoturek.pl lub bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Turku w Biurze Obsługi Klienta.
IV. Komórka odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji: Wydział Spraw Społecznych w Urzędzie Miejskim w Turku.
W załączeniu:
*Projekt uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022
*Formularz zgłoszenia opinii lub uwag
Załącznik nr 2
do Zarządzenia nr 149 /2021
z dnia 25 października 2021 r.
Formularz zgłoszenia opinii lub uwag
dotyczących projektu Uchwały Rady Miejskiej Turku
w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego
na rok 2022
Podmiot zgłaszający ……………………………………………………………………….......
………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………….
(nazwa organizacji, imię i nazwisko przedstawiciela organizacji, siedziba, e-mail, telefon)
Opinia / uwaga do projektu uchwały (Proszę podać odpowiedni artykuł, ustęp lub punkt,
do którego Państwo wnoszą opinie lub uwagi):
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………….
data, czytelny podpis
Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr 149 / 2021
z dnia 25 października 2021 r.
- PROJEKT-
Uchwała Nr / / 2021
Rady Miejskiej Turku
z dnia listopada 2021 r.
w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1372 ze zm.) oraz art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r., poz. 1057 ze zm.) Rada Miejska Turku uchwala, co następuje:
§ 1
Uchwala się Program współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2022, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Turku.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
Uchwały Nr / / 2021
Rady Miejskiej Turku
z dnia listopada 2021 r.
w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022.
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r., poz. 1057 ze zm.) stanowi, iż organy administracji publicznej współpracują z organizacjami w realizowaniu zadań publicznych. Zgodnie z art. 5a ww. ustawy organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego uchwala roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Do tworzenia programu współpracy zostały zaproszone organizacje pozarządowe, które zgłaszały propozycje form współpracy i zadań publicznych planowanych do realizacji w roku 2022. W programie ujęto zgłoszone przez organizacje formy współpracy oraz priorytetowe na rok 2022 zadania publiczne.
Program został skonsultowany na zasadach określonych w Uchwale Nr XL/360/10 Rady Miejskiej Turku z dnia 16 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
Wobec powyższego podjęcie uchwały uważam za zasadne.
Załącznik
do Uchwały Nr / / 2021
Rady Miejskiej Turku
z dnia listopada 2021 r.
Program Współpracy Gminy Miejskiej Turek
z organizacjami pozarządowymi i podmiotami
prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Ilekroć w tekście mowa jest o:
- „ustawie” - rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.)
- „programie” - rozumie się przez to Program współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022,
- „mieście” - rozumie się przez to Gminę Miejską Turek,
- „organizacjach” - rozumie się przez to organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, które prowadzą swoją działalność na rzecz mieszkańców miasta Turku,
- „dotacji” - rozumie się przez to dotację celową w rozumieniu art. 126 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz.305 ze zm.),
- „konkursie” - rozumie się przez to otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 i w art.13 ustawy.
Rozdział II
CELE PROGRAMU
§ 2
- Celem głównym programu jest określenie zasad, zakresu, form i obszarów współpracy organów samorządu miasta z organizacjami w zakresie realizacji zadań publicznych w roku 2022.
- Cele szczegółowe programu to:
- podniesienie skuteczności i efektywności realizacji zadań publicznych poprzez rozwój współpracy miasta z organizacjami,
- poprawa jakości życia oraz pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych mieszkańców miasta poprzez stwarzanie im możliwości i warunków do uczestnictwa w życiu publicznym,
- zapewnienie efektywnego wykonywania zadań publicznych miasta przez włączenie do ich realizacji organizacji pozarządowych,
- budowanie i umacnianie partnerstwa pomiędzy miastem, a organizacjami,
- promowanie społeczeństwa obywatelskiego poprzez wspieranie aktywności mieszkańców miasta,
- budowanie pozytywnego wizerunku miasta poprzez wszechstronne wspieranie organizacji,
- otwarcie na innowacyjność oraz konkurencyjność poprzez umożliwienie organizacjom wystąpienia z ofertą realizacji konkretnych zadań publicznych,
7) tworzenie warunków do wzmacniania rozwoju istniejących oraz powstawania nowych organizacji.
Rozdział III
ZASADY WSPÓŁPRACY
§ 3
Współpraca miasta z organizacjami będzie odbywać się w oparciu o zasady:
- pomocniczości, w myśl której współpraca miasta z organizacjami oparta jest na obopólnej chęci wzajemnych działań, w dążeniu do jak najlepszych efektów w realizacji zadań publicznych w celu realizacji ich w sposób ekonomiczny, profesjonalny i terminowy,
- suwerenności stron, według której strony mają prawo do niezależności i odrębności,
- partnerstwa, która oznacza dobrowolną współpracę równorzędnych sobie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów,
- efektywności, która polega na dokonaniu wyboru sposobu wykorzystania środków publicznych zapewniającym celowość i oszczędność realizacji zadania przy uzyskaniu najlepszych efektów z poniesionych nakładów,
- uczciwej konkurencji, która polega na równym traktowaniu wszystkich podmiotów w oparciu o takie same kryteria oceny zgłoszonych ofert konkurujących organizacji,
- jawności, która oznacza że wszystkie możliwości współpracy miasta z organizacjami są powszechnie znane, dostępne, jasne i zrozumiałe w zakresie procedur i kryteriów współpracy.
Rozdział IV
ZAKRES PRZEDMIOTOWY WSPÓŁPRACY
§ 4
- Przedmiotowy zakres współpracy miasta z organizacjami obejmuje realizację zadań własnych miasta określonych w art. 4 ust. 1 ustawy.
- Priorytety oraz zadania realizowane w formie współpracy pozafinansowej i finansowej w poszczególnych obszarach, określone zostały w § 5 i § 6 programu.
- Program nie obejmuje zadań własnych z zakresu pomocy społecznej tj. usług opiekuńczych i usług opiekuńczych.
Rozdział V
FORMY WSPÓŁPRACY
§ 5
Współpraca miasta z organizacjami realizowana będzie w formach określonych w ustawie, a w szczególności:
1) pozafinansowych, które dotyczą sfer:
a) informacyjnej, w szczególności poprzez:
- konsultowanie z organizacjami, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych a w szczególności aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
- wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działania,
- udzielanie informacji o możliwościach dofinansowania zadań publicznych z innych źródeł,
- przekazywanie organizacjom informacji za pośrednictwem Biuletynu Informacji Publicznych lub innych środków przekazu informacji lokalnej,
- prowadzenie elektronicznej bazy danych o organizacjach na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Turku;
b) organizacyjnej, w szczególności poprzez:
- umożliwianie dostępu do lokalu oraz wyposażenia niezbędnego do prowadzenia spotkań organizacji, realizujących zadania publiczne współfinansowane przez Miasto Turek na rzecz mieszkańców miasta,
- wspieranie w przygotowaniu dokumentacji na realizacje zadań publicznych z dofinansowanych z innych źródeł niż budżet miasta Turku,
- organizację otwartych spotkań organizacji z przedstawicielami samorządu,
- przygotowywanie sprawozdań i analiz dotyczących realizacji niniejszej uchwały;
c) pozostałej, a w szczególności poprzez:
- tworzenie - w miarę potrzeby - wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli organizacji;
- inicjowanie lub współorganizowanie - w miarę zgłaszanych potrzeb – szkoleń i doradztwa dla organizacji,
- udzielanie rekomendacji organizacjom, które ubiegają się o dofinansowanie z innych źródeł,
- udzielanie pomocy w promowaniu działalności organizacji pozarządowych poprzez udostępnienie stron internetowych Urzędu Miejskiego w Turku celem informowania o bieżącej działalności organizacji oraz podejmowanych przez nich działaniach,
- promowanie organizacji, które uzyskały dofinansowanie na realizację zadań na rzecz mieszkańców miasta z innych źródeł zewnętrznych.
2) finansowych poprzez zlecanie realizacji zadań publicznych według trybów określonych w ustawie.
Rozdział VI
PRIORYTETOWE ZADANIA PUBLICZNE
§ 6
Do priorytetowych zadań Gminy Miejskiej Turek w 2022 roku we współpracy z organizacjami należą w szczególności:
1) wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej:
- szkolenie dzieci, młodzieży i dorosłych w poszczególnych dyscyplinach sportowych oraz organizacja i udział w zawodach,
- organizacja zajęć i imprez sportowo – rekreacyjnych w okresie ferii zimowych i letnich,
- organizacja imprez rekreacyjno – sportowych;
2) kultury:
- prowadzenie działań i inicjatyw kulturalnych mających istotne znaczenie dla rozwoju kultury i tradycji miasta;
3) ochronę i promocję zdrowia:
a) zwalczanie narkomanii:
- prowadzenie działań profilaktycznych i edukacyjnych w zakresie przeciwdziałania narkomanii,
b) przeciwdziałanie alkoholizmowi:
- prowadzenie świetlic profilaktyczno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym,
- prowadzenie działalności profilaktycznej dla dzieci i młodzieży poprzez dostarczanie im pozytywnych wzorców spędzania wolnego czasu,
- organizowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych z udziałem dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym,
- organizowanie obozów terapeutycznych dla osób uzależnionych i współuzależnionych od alkoholu,
- udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;
c) promocji zdrowia:
- prowadzenie działań na rzecz pomocy osobom niepełnosprawnym, w tym terapia, rehabilitacja, integracja społeczna,
- prowadzenie działań profilaktycznych, edukacyjnych w zakresie ochrony i promocji zdrowia;
4) nauki, edukacji, oświaty i wychowania:
- prowadzenie inicjatyw oświatowych dla dzieci i młodzieży;
- edukacja i wychowanie dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego;
- udzielenie pomocy logopedycznej dzieciom uczęszczających do samorządowych przedszkoli oraz klas I-III szkół podstawowych Miasta Turku;
5) turystyki:
- organizacja przedsięwzięć turystycznych promujących walory krajoznawcze i architektoniczne miasta Turku i okolic;
6) pomocy społecznej:
- prowadzenie świetlicy środowiskowej dla dzieci i młodzieży z rodzin ubogich,
- prowadzenie działań na rzecz osób starszych,
- prowadzenie działań związanych z dożywianiem rodzin i osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej i materialnej,
- organizacja imprez i spotkań (np. Andrzejki, Mikołajki itp.) dla dzieci z rodzin ubogich oraz osób starszych
- zwiększenie dostępności pomocy rodzinom ubogim, w których stosowana jest przemoc;
- działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych:
- organizacja przedsięwzięć integracyjnych i aktywizujących wspólnoty i społeczności lokalne;
- ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego:
- prowadzenie działań i inicjatyw edukacyjnych w zakresie ochrony zwierząt oraz zapobieganie ich bezdomności;
- działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości:
- prowadzenie działań w zakresie rozwoju i promocji przedsiębiorczości.
Rozdział VII
OKRES REALIZACJI PROGRAMU
§ 7
Program obowiązuje od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r.
Rozdział VIII
SPOSÓB REALIZACJI PROGRAMU
§ 8
- Realizacja programu obejmuje działania:
- Rady Miejskiej Turku i jej komisji w zakresie wytyczenia polityki społecznej i finansowej miasta,
- Burmistrza Miasta Turku w zakresie realizacji zadań publicznych z uwzględnieniem dostępnych środków finansowych i procedur oraz ich kontrolę i ocenę, a także konsultacje aktów prawa w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji oraz bieżącą współpracę z organizacjami,
- organizacji w zakresie udziału w realizacji zadań publicznych oraz konsultacji projektów aktów normatywnych, w szczególności aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej.
- Zlecanie realizacji zadań obejmuje zadania priorytetowe określone w § 6 Programu oraz zadania zgłoszone na wniosek organizacji w trybie art. 19a ustawy.
- Zlecanie realizacji zadania publicznego może mieć formę:
1) wspierania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji,
2) powierzania wykonania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji.
- Zlecanie realizacji zadań publicznych odbywa się w trybie otwartego konkursu ofert, chyba że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania.
- Celem konkursu jest wyłonienie organizacji wykonujących określone zadania publiczne na rzecz miasta i jego mieszkańców i udzielenie dotacji na realizację wybranych ofert.
- Dotacje nie mogą być udzielone na:
1) pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,
2) zakup budynków lub lokali, zakup gruntów,
3) działalność gospodarczą organizacji,
4) udzielenie pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym,
5) działalność polityczną lub religijną.
- Szczegółowe warunki realizacji zadań publicznych zawiera ogłoszenie Burmistrza Miasta Turku o otwartym konkursie ofert oraz umowa na realizację zadania publicznego.
- Na podstawie oferty realizacji zadania publicznego Burmistrz Miasta Turku może zlecić realizację zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na jego realizację w trybie art. 19a ustawy, pod warunkiem zabezpieczenia w budżecie miasta środków finansowych.
- W sytuacjach wyjątkowych i losowych określonych w art. 11a ustawy realizacja zadania publicznego może nastąpić z pominięciem otwartego konkursu ofert.
Rozdział IX
WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PLANOWANYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU
§ 9
Miasto współpracując z organizacjami, w ramach uchwalonego programu na rok 2022 przeznacza środki finansowe na realizację zadań publicznych organizacjom, w wysokości nie mniejszej niż 400.000 zł, pod warunkiem zabezpieczenia środków w uchwale budżetowej miasta Turku na rok 2022.
Rozdział X
SPOSÓB OCENY REALIZACJI PROGRAMU
§ 10
- Miernikami efektywności realizacji programu w danym roku będą informacje dotyczące w szczególności:
- liczby ogłoszonych otwartych konkursów ofert,
- liczby zadań , których realizację zlecono organizacjom,
3) liczby ofert, które wpłynęły od organizacji,
4) liczby umów zawartych z organizacjami na realizację zadań publicznych w ramach środków finansowych przekazanych organizacjom przez miasto,
5) wysokości udziału środków własnych organizacji zaangażowanych w realizację zadań publicznych,
6) wysokości środków finansowych przekazanych organizacjom przez miasto na realizację zadań publicznych przez organizacje ,
7) liczby osób, które były uczestnikami, bezpośrednimi beneficjentami zadań realizowanych przez organizacje.
- Burmistrz Miasta Turku, nie później niż do dnia 31 maja 2023 roku, przedkłada Radzie Miejskiej Turku sprawozdanie z realizacji programu oraz publikuje ww. sprawozdanie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Turku.
Rozdział XI
INFORMACJA O SPOSOBIE TWORZENIA PROGRAMU I PRZEBIEGU KONSULTACJI
§ 11
Tworzenie programu miało następujący przebieg:
- zaproszenie organizacji do zgłaszania propozycji form współpracy i propozycji zadań publicznych planowanych do realizacji w roku 2022,
- przygotowanie projektu programu i wprowadzenie do jego treści propozycji form współpracy i zadań zgłoszonych przez organizacje,
- skierowanie projektu programu do konsultacji w trybie Uchwały Nr XLI/360/10 Rady Miejskiej Turku z dnia 16 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
- rozpatrzenie opinii lub uwag złożonych przez organizacje podczas konsultacji,
- skierowanie projektu programu pod obrady Rady Miejskiej Turku celem uchwalenia.
Rozdział XII
TRYB POWOŁYWANIA I ZASADY DZIAŁANIA KOMISJI KONKURSOWYCH DO OPINIOWANIA OFERT W OTWARTYCH KONKURSACH OFERT
§ 12
- Komisje konkursowe do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert powołuje zarządzeniem Burmistrz Miasta Turku.
- W skład komisji konkursowych wchodzą minimum 3 osoby.
- W skład komisji konkursowych wchodzą przedstawiciele Burmistrza Miasta oraz osoby wskazane przez organizacje, z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje biorące udział w konkursie.
- W pracach komisji konkursowych mogą uczestniczyć także, z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
- Komisje konkursowe dokonują oceny złożonych ofert w terminie i według kryteriów określonych w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert.
- Rozstrzygnięcia komisji zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków komisji.
- Komisje konkursowe sporządzają i przedstawiają Burmistrzowi Miasta protokół wraz z propozycją wyboru ofert i wysokością dotacji na realizację zadania publicznego.
Rozdział XIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 13
W sprawach nieuregulowanych w Programie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ustawa Kodeks cywilny, ustawa o finansach publicznych oraz ustawy Prawo zamówień publicznych.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Aleksandra Purcel-Kowalska Data wytworzenia:
26 paź 2021
Osoba dodająca informacje
Anna Michalak Data publikacji:
26 paź 2021, godz. 13:30
Osoba aktualizująca informacje
Anna Michalak Data aktualizacji:
26 paź 2021, godz. 13:30