Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Turku

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zarządzenie Nr 149/2021 Burmistrza Miasta Turku z dnia 25 października 2021 r.

Zarządzenie Nr 149 / 2021

Burmistrza Miasta Turku

z dnia 25 października 2021 r.

 

w sprawie konsultacji projektu uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022

 

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 ze zm.), art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U.  z 2020 r. poz. 1057 ze zm.) oraz § 2  ust. 3 Uchwały Nr XLI/360/10 Rady Miejskiej Turku z dnia 16 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zarządzam, co następuje:

 

§ 1
  1. Zarządza się przeprowadzenie konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność statutową na terenie Gminy Miejskiej Turek w przedmiocie uchwały.
  2. Przedmiotem konsultacji jest projekt uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2

Określa się:

  1. termin rozpoczęcia konsultacji na dzień: 26 października 2021 r.
  2. termin zakończenia konsultacji na dzień: 4 listopada 2021 r.

 

§ 3
  1. Konsultacje mają formę składania pisemnych opinii lub uwag na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
  2. Formularz zgłoszenia opinii lub uwag należy składać droga pocztową, elektroniczną lub bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Turku w Biurze Obsługi Klienta, ul. Kaliska 59, w terminie określonym w § 2.
  3. Informacja o konsultacjach jest zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Turku.

 

§ 4
  1. Konsultacje przeprowadza się w celu poznania opinii lub uwag na temat ww. projektu uchwały.
  2. W procesie  konsultacji będą rozpatrywane uzasadnione propozycje zmian. Wynik konsultacji ma charakter opiniodawczy i nie jest wiążący.
  3. Konsultacje uznaje się za ważne bez względu na liczbę uczestniczących w nich podmiotów.

 

§ 5

Treść ogłoszenia o konsultacji  projektu uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021, stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 6
  1. Z przebiegu konsultacji zostanie sporządzony protokół. Wyniki konsultacji zostaną opublikowane na stronie internetowej Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń.
  2. Za przygotowanie i przeprowadzenie konsultacji odpowiada Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Turku.

 

§ 7

Wykonanie zarządzenia powierza się Pierwszemu Zastępcy Burmistrza ds. społecznych.

 

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Romuald Antosik

Burmistrz Miasta Turku

 

 

 

 

Załącznik nr 3

do Zarządzenia nr  149 / 2021

z dnia  25   października  2021 r.

 

 

Ogłoszenie
Burmistrza Miasta Turku
z dnia  25  października 2021 r.
 o konsultacji z organizacjami pozarządowymi
projektu Uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022

 

 

Do udziału w konsultacjach zaproszone są organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność statutową na terenie Gminy Miejskiej Turek w przedmiocie uchwały.

 

 

I. Przedmiot konsultacji: projekt uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022

 

 

II. Termin konsultacji: od 26 października 2021 r. do 4 listopada 2021 r.

 

III. Forma konsultacji: złożenie pisemnej opinii lub uwag drogą pocztową na adres: 62-700 Turek, ul. Kaliska 59, elektroniczną na adres: aleksandra.purcel@miastoturek.pl  lub bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Turku w Biurze Obsługi Klienta.

IV. Komórka odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji: Wydział Spraw Społecznych w Urzędzie Miejskim w Turku.

 

 

 

 

 

W załączeniu:

*Projekt uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek   z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022

*Formularz  zgłoszenia opinii lub uwag

 

 

 

Załącznik nr 2

do Zarządzenia nr  149 /2021

z dnia   25   października 2021 r.

 

 

 

Formularz zgłoszenia opinii lub uwag
dotyczących projektu Uchwały Rady Miejskiej Turku

 

w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego
na rok 2022

 

 

 

 

Podmiot zgłaszający ……………………………………………………………………….......

………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………….

                (nazwa organizacji, imię i nazwisko przedstawiciela organizacji, siedziba, e-mail, telefon)

 

 

 

Opinia / uwaga do projektu uchwały (Proszę podać odpowiedni artykuł, ustęp lub punkt,
do którego Państwo wnoszą opinie lub uwagi
):

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

                                                                          …………………………………….

                                                                                              data, czytelny  podpis

 

 

 

Załącznik nr 1

do Zarządzenia nr     149 / 2021

z dnia  25   października  2021 r.

- PROJEKT-
Uchwała Nr       /     / 2021
Rady Miejskiej Turku
z dnia          listopada 2021 r.
w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1372 ze zm.) oraz art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U.  z 2020 r., poz. 1057 ze zm.) Rada Miejska Turku uchwala, co następuje:

 

 § 1

Uchwala się Program współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2022, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Turku.

 
§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

Uzasadnienie
Uchwały Nr     /     / 2021
Rady Miejskiej Turku
z dnia      listopada 2021 r.
w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022.

 

Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U.  z 2020 r., poz. 1057 ze zm.) stanowi, iż organy administracji publicznej współpracują z organizacjami w realizowaniu zadań publicznych. Zgodnie z art. 5a ww. ustawy organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego uchwala roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Do tworzenia programu współpracy zostały zaproszone organizacje pozarządowe, które zgłaszały propozycje form współpracy i zadań publicznych planowanych do realizacji w roku 2022. W programie ujęto zgłoszone przez organizacje formy współpracy oraz priorytetowe na rok 2022 zadania publiczne.

Program został skonsultowany na zasadach określonych w Uchwale Nr XL/360/10 Rady Miejskiej Turku z dnia 16 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

            Wobec powyższego podjęcie uchwały uważam za zasadne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik

do Uchwały Nr       /       / 2021

Rady Miejskiej Turku

z dnia         listopada 2021 r.

 

Program Współpracy Gminy Miejskiej Turek
z organizacjami pozarządowymi i podmiotami
prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022

 

Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1

Ilekroć w tekście mowa jest o:

  1. „ustawie” - rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.)
  2. „programie” - rozumie się przez to Program współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022,
  3. „mieście” - rozumie się przez to Gminę Miejską Turek,
  4. „organizacjach” - rozumie się przez to organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, które prowadzą swoją działalność na rzecz mieszkańców miasta Turku,
  5. „dotacji” - rozumie się przez to dotację celową w rozumieniu art. 126 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz.305 ze zm.),
  6. „konkursie” - rozumie się przez to otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 i w art.13 ustawy.
Rozdział II
CELE PROGRAMU

 

§ 2
  1. Celem głównym programu jest określenie zasad, zakresu, form i obszarów współpracy organów samorządu miasta z organizacjami w zakresie realizacji zadań publicznych w roku 2022.

 

  1. Cele szczegółowe programu to:
  1. podniesienie skuteczności i efektywności realizacji zadań publicznych poprzez rozwój współpracy miasta z organizacjami,
  2. poprawa jakości życia oraz pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych mieszkańców miasta poprzez stwarzanie im możliwości i warunków do uczestnictwa w życiu publicznym,
  3. zapewnienie efektywnego wykonywania zadań publicznych miasta przez włączenie do ich realizacji organizacji pozarządowych,
  4. budowanie i umacnianie partnerstwa pomiędzy miastem, a organizacjami,
  5. promowanie społeczeństwa obywatelskiego poprzez wspieranie aktywności mieszkańców miasta,
  6. budowanie pozytywnego wizerunku miasta poprzez wszechstronne wspieranie organizacji,
  7. otwarcie na innowacyjność oraz konkurencyjność poprzez umożliwienie organizacjom wystąpienia z ofertą realizacji konkretnych zadań publicznych,

7)  tworzenie warunków do wzmacniania rozwoju istniejących oraz powstawania nowych organizacji.

 

Rozdział III
ZASADY WSPÓŁPRACY

 

§ 3

Współpraca miasta z organizacjami będzie odbywać się w oparciu o zasady:

  1. pomocniczości, w myśl której współpraca miasta z organizacjami oparta jest na obopólnej chęci wzajemnych działań, w dążeniu do jak najlepszych efektów w realizacji zadań publicznych w celu realizacji ich w sposób ekonomiczny, profesjonalny i terminowy,
  2. suwerenności stron, według której strony mają prawo do niezależności i odrębności,
  3. partnerstwa, która oznacza dobrowolną współpracę równorzędnych sobie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów,
  4. efektywności, która polega na dokonaniu wyboru sposobu wykorzystania środków publicznych zapewniającym  celowość i oszczędność realizacji zadania przy uzyskaniu najlepszych efektów z poniesionych nakładów,
  5. uczciwej konkurencji, która polega na równym traktowaniu wszystkich podmiotów w oparciu o takie same kryteria oceny zgłoszonych ofert konkurujących organizacji,
  6. jawności, która oznacza że wszystkie możliwości współpracy miasta z organizacjami są powszechnie znane, dostępne, jasne i zrozumiałe w zakresie procedur i kryteriów współpracy.

 

Rozdział IV
ZAKRES PRZEDMIOTOWY WSPÓŁPRACY

 

§ 4
  1. Przedmiotowy zakres współpracy miasta z organizacjami obejmuje realizację zadań własnych miasta określonych w art. 4 ust. 1 ustawy.
  2. Priorytety oraz zadania realizowane w formie współpracy pozafinansowej i finansowej w poszczególnych obszarach, określone zostały w § 5 i § 6 programu.
  3. Program nie obejmuje zadań własnych z zakresu pomocy społecznej tj. usług opiekuńczych i usług opiekuńczych.

 

Rozdział V
FORMY WSPÓŁPRACY

 

§ 5

Współpraca miasta z organizacjami realizowana będzie w formach określonych w ustawie, a w szczególności:

1) pozafinansowych, które dotyczą sfer:

            a) informacyjnej, w szczególności poprzez:

  • konsultowanie z organizacjami, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych a w szczególności aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
  • wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działania,
  • udzielanie informacji o możliwościach dofinansowania zadań publicznych z innych źródeł,
  • przekazywanie organizacjom informacji za pośrednictwem Biuletynu Informacji Publicznych lub innych środków przekazu informacji lokalnej,
  • prowadzenie elektronicznej bazy danych o organizacjach na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Turku;

            b) organizacyjnej, w szczególności poprzez:

  • umożliwianie dostępu do lokalu oraz wyposażenia niezbędnego do prowadzenia spotkań organizacji, realizujących zadania publiczne współfinansowane przez Miasto Turek na rzecz mieszkańców miasta,
  • wspieranie w przygotowaniu dokumentacji na realizacje zadań publicznych z dofinansowanych z innych źródeł niż budżet miasta Turku,
  • organizację otwartych spotkań organizacji z przedstawicielami samorządu,
  • przygotowywanie sprawozdań i analiz dotyczących realizacji niniejszej uchwały;

            c) pozostałej, a w szczególności poprzez:

  • tworzenie - w miarę potrzeby - wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli organizacji;
  • inicjowanie lub współorganizowanie - w miarę zgłaszanych potrzeb – szkoleń i doradztwa dla organizacji,
  • udzielanie rekomendacji organizacjom, które ubiegają się o dofinansowanie z innych źródeł,
  • udzielanie pomocy w promowaniu działalności organizacji pozarządowych poprzez udostępnienie stron internetowych Urzędu Miejskiego w Turku celem informowania o bieżącej działalności organizacji oraz podejmowanych przez nich działaniach,
  • promowanie organizacji, które uzyskały dofinansowanie na realizację zadań na rzecz mieszkańców miasta z innych źródeł zewnętrznych.

2) finansowych poprzez zlecanie realizacji zadań publicznych według trybów określonych w ustawie.

 

 

Rozdział VI
PRIORYTETOWE ZADANIA PUBLICZNE

 

§ 6

Do priorytetowych zadań Gminy Miejskiej Turek w 2022 roku we współpracy z organizacjami należą w szczególności:

1) wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej:

  • szkolenie dzieci, młodzieży i dorosłych w poszczególnych dyscyplinach sportowych oraz organizacja i udział w zawodach,
  • organizacja zajęć i imprez sportowo – rekreacyjnych w okresie ferii zimowych i letnich,
  • organizacja imprez rekreacyjno – sportowych;

2) kultury:

  • prowadzenie działań i inicjatyw kulturalnych mających istotne znaczenie dla rozwoju kultury i tradycji miasta;

3) ochronę i promocję zdrowia:

            a) zwalczanie narkomanii:

  • prowadzenie działań profilaktycznych i edukacyjnych w zakresie przeciwdziałania narkomanii,

            b) przeciwdziałanie alkoholizmowi:

  • prowadzenie świetlic  profilaktyczno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym,
  • prowadzenie działalności profilaktycznej dla dzieci i młodzieży poprzez dostarczanie im pozytywnych wzorców spędzania wolnego czasu,
  • organizowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych z udziałem dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym,
  • organizowanie obozów terapeutycznych dla osób uzależnionych i współuzależnionych od alkoholu,
  • udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;

 

 

c) promocji zdrowia:

  • prowadzenie działań na rzecz pomocy osobom niepełnosprawnym, w tym terapia, rehabilitacja, integracja społeczna,
  • prowadzenie działań profilaktycznych, edukacyjnych w zakresie ochrony i promocji zdrowia;

4) nauki, edukacji, oświaty i wychowania:

  • prowadzenie inicjatyw oświatowych dla dzieci i młodzieży;
  • edukacja i wychowanie dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego;
  • udzielenie pomocy logopedycznej dzieciom uczęszczających do samorządowych przedszkoli oraz klas I-III szkół podstawowych Miasta Turku;

5) turystyki:

  • organizacja przedsięwzięć turystycznych promujących walory krajoznawcze i architektoniczne miasta Turku i okolic;

6) pomocy społecznej:

  • prowadzenie świetlicy środowiskowej dla dzieci i młodzieży z rodzin ubogich,
  • prowadzenie działań na rzecz osób starszych,
  • prowadzenie działań związanych z dożywianiem rodzin i osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej i materialnej,
  • organizacja imprez i spotkań (np. Andrzejki, Mikołajki itp.) dla dzieci z rodzin ubogich oraz osób starszych
  • zwiększenie dostępności pomocy rodzinom  ubogim, w których stosowana jest przemoc;
  1. działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych:
  • organizacja przedsięwzięć integracyjnych i aktywizujących wspólnoty i społeczności lokalne;
  1. ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego:
  • prowadzenie działań i inicjatyw edukacyjnych w zakresie ochrony zwierząt oraz zapobieganie ich bezdomności;
  1. działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości:
  • prowadzenie działań w zakresie rozwoju i promocji przedsiębiorczości.

 

 

Rozdział VII
OKRES REALIZACJI PROGRAMU

 

§ 7

Program obowiązuje od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r.

 

Rozdział VIII
SPOSÓB REALIZACJI PROGRAMU

 

§ 8
  1. Realizacja programu obejmuje działania:
  1. Rady Miejskiej Turku i jej komisji w zakresie wytyczenia polityki społecznej i finansowej miasta,
  2. Burmistrza Miasta Turku w zakresie realizacji zadań publicznych z uwzględnieniem dostępnych środków finansowych i procedur oraz ich kontrolę i ocenę, a także konsultacje aktów prawa w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji oraz bieżącą współpracę z organizacjami,
  3. organizacji w zakresie udziału w realizacji zadań publicznych oraz konsultacji projektów aktów normatywnych, w szczególności aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej.
  1. Zlecanie realizacji zadań obejmuje zadania priorytetowe określone w § 6 Programu oraz zadania zgłoszone na wniosek organizacji w trybie art. 19a ustawy.
  2. Zlecanie realizacji zadania publicznego może mieć formę:

1) wspierania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji, 

     2) powierzania wykonania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji.

  1. Zlecanie realizacji zadań publicznych odbywa się w trybie otwartego konkursu ofert, chyba  że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania.
  2. Celem konkursu jest wyłonienie organizacji wykonujących określone zadania publiczne na rzecz miasta i jego mieszkańców i udzielenie dotacji na realizację wybranych ofert.
  3. Dotacje nie mogą być udzielone na:

1) pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,

2) zakup budynków lub lokali, zakup gruntów,

3) działalność gospodarczą organizacji,

4) udzielenie pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym,

5) działalność polityczną lub religijną.

  1. Szczegółowe warunki realizacji zadań publicznych zawiera ogłoszenie Burmistrza Miasta Turku o otwartym konkursie ofert oraz umowa na realizację zadania publicznego.
  2. Na podstawie oferty realizacji zadania publicznego Burmistrz Miasta Turku może zlecić realizację zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na jego realizację w trybie art. 19a ustawy, pod warunkiem zabezpieczenia w budżecie miasta środków finansowych.
  3. W sytuacjach wyjątkowych i losowych określonych w art. 11a ustawy realizacja zadania publicznego może nastąpić z pominięciem otwartego konkursu ofert.

 

Rozdział IX
WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PLANOWANYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU

 

§ 9

Miasto współpracując z organizacjami, w ramach uchwalonego programu na rok 2022 przeznacza środki finansowe na realizację zadań publicznych organizacjom, w wysokości nie mniejszej niż 400.000 zł, pod warunkiem zabezpieczenia środków w uchwale budżetowej miasta Turku na rok 2022.

 

Rozdział X
SPOSÓB OCENY REALIZACJI PROGRAMU

 

§ 10
  1. Miernikami efektywności realizacji programu w danym roku będą informacje dotyczące w szczególności:
  1. liczby ogłoszonych otwartych konkursów ofert,
  2. liczby zadań , których realizację zlecono organizacjom,

3)  liczby ofert, które wpłynęły od organizacji,

4)  liczby umów zawartych z organizacjami na realizację zadań publicznych w ramach środków finansowych przekazanych organizacjom przez miasto,

5)  wysokości udziału środków własnych  organizacji zaangażowanych w realizację zadań publicznych,

6)  wysokości środków finansowych przekazanych organizacjom przez miasto na realizację zadań publicznych przez organizacje ,

7)  liczby osób, które były uczestnikami, bezpośrednimi beneficjentami zadań realizowanych przez organizacje.

  1. Burmistrz Miasta Turku, nie później niż do dnia 31 maja 2023 roku, przedkłada Radzie Miejskiej Turku sprawozdanie z realizacji programu oraz publikuje ww. sprawozdanie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Turku.

 

 

 

Rozdział XI
INFORMACJA O SPOSOBIE TWORZENIA PROGRAMU I PRZEBIEGU KONSULTACJI

 

§ 11

Tworzenie programu miało następujący przebieg:

  1. zaproszenie organizacji do zgłaszania propozycji form współpracy i propozycji zadań publicznych  planowanych do realizacji w roku 2022,
  2. przygotowanie projektu programu i wprowadzenie do jego treści propozycji form współpracy i zadań zgłoszonych przez organizacje,
  3. skierowanie projektu programu do konsultacji w trybie Uchwały Nr XLI/360/10 Rady Miejskiej Turku z dnia 16 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
  4. rozpatrzenie opinii lub uwag złożonych przez organizacje podczas konsultacji,
  5. skierowanie projektu programu pod obrady Rady Miejskiej Turku celem uchwalenia.

 

 

 

 

Rozdział XII
TRYB POWOŁYWANIA I ZASADY DZIAŁANIA KOMISJI KONKURSOWYCH DO OPINIOWANIA OFERT W OTWARTYCH KONKURSACH OFERT

 

§ 12
  1. Komisje konkursowe do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert powołuje zarządzeniem Burmistrz Miasta Turku.
  2. W skład komisji konkursowych wchodzą minimum 3 osoby.
  3. W skład komisji konkursowych wchodzą przedstawiciele Burmistrza Miasta oraz osoby wskazane przez organizacje, z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje biorące udział w konkursie.
  4. W pracach komisji konkursowych mogą uczestniczyć także, z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
  5. Komisje konkursowe dokonują oceny złożonych ofert w terminie i według kryteriów określonych w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert.
  6. Rozstrzygnięcia komisji zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków komisji.
  7. Komisje konkursowe sporządzają i przedstawiają Burmistrzowi Miasta protokół wraz z propozycją wyboru ofert i wysokością dotacji na realizację zadania publicznego.

 

 

Rozdział XIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 13

W sprawach nieuregulowanych w Programie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ustawa Kodeks cywilny, ustawa  o finansach publicznych oraz ustawy Prawo zamówień publicznych.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Aleksandra Purcel-Kowalska

Data wytworzenia:
26 paź 2021

Osoba dodająca informacje

Anna Michalak

Data publikacji:
26 paź 2021, godz. 13:30

Osoba aktualizująca informacje

Anna Michalak

Data aktualizacji:
26 paź 2021, godz. 13:30